vergrootglas
Vacatures in Inkoop/Procurement
Esther Hermans
Geplaatst: 12-1-2016

Onze dienstverlening is mensenwerk

Interview met Esther Hermans - Manager Inkoop & Uitbesteding Achmea Rechtsbijstand

'Onze dienstverlening is mensenwerk. Niet gek dus dat de focus van de teammanager primair op de mensen ligt.' Aan het woord is Esther Hermans, manager Inkoop & Uitbesteding. Haar afdeling is verantwoordelijk voor de organisatie van de externe rechtshulp en de inkoop van aanvullende diensten zoals experts en deurwaarders.

Stichting Achmea Rechtsbijstand (SAR) helpt jaarlijks ruim 160.000 klanten bij een juridisch conflict. Een deel van deze zaken wordt extern uitbesteed, bijvoorbeeld om schommelingen in het aantal meldingen op te vangen. Hierbij maakt SAR gebruik van een netwerk van advocaten en letselschadebureaus waarmee de organisatie een langdurig partnership heeft. De afdeling bestaat uit juridisch adviseurs en administratief medewerkers verdeeld over drie teams. Voor een van deze teams zoekt Esther een teammanager.

Adviseurschap
´De afdeling bevindt zich in transitie. Van inhoudelijke expertise naar klantgericht persoonlijk adviseurschap. Dat betekent een omslag in processen en verandering in houding en gedrag. We willen dat de klant, ongeacht waar hij zich bevindt in de keten, het gevoel van (h)erkenning heeft. Dus als er een externe advocaat wordt geregeld, communiceer je daarover met de klant. Soms telefonisch, soms via mail of WhatsApp, afhankelijk van de manier die onze klant het beste past. Maar ook als je denkt dat een mediator tot betere resultaten leidt dan een advocaat ga je daarover het gesprek aan met de klant nu nemen we graag het initiatief. We tonen steeds meer initiatief en werken vooral oplossingsgericht.

Uitdaging
´Veranderen gaat niet vanzelf. Als manager beschik je daarom over verschillende beïnvloedingsstijlen om je team mee te nemen in deze veranderingen en ze enthousiast en effectief te laten werken. Je hebt oog voor wat iemand drijft en hoe medewerkers zich kunnen ontwikkelen. Je stimuleert hen het beste uit zichzelf te halen door je in te leven in hun positie, hen te coachen en te inspireren.

Naast je rol als teammanager heb je ook een belangrijke taak als accountmanager richting de netwerkpartners en inkoopleveranciers van Achmea Rechtsbijstand. Hier is een intensieve samenwerking van groot belang om ervoor te zorgen dat de klanttevredenheid van onze verzekerden gewaarborgd is en blijft, ook als we een zaak uitbesteden.

Je hebt als teammanager een brede verantwoordelijkheid: je teamleden helpen in hun ontwikkeling, vorm geven aan het veranderproces, sturen op schadelastbeheersing, versterken van het advocatennetwerk, werken aan klanttevredenheid, inspelen op klantverwachtingen en marktveranderingen. Kortom, er is hier heel veel te doen. Die dynamiek nodigt uit tot ondernemen. Spreekt dat je aan, dan kom ik graag met je in contact.

Lees meer over de rol van Teammanager

Wil je dit interview verder delen?
Contactgegevens

CareerGuide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Inkoopcarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter    Contact met Nienke Smit via WhatsApp   Linkedin    Twitter    Contact met Pieter Lammers via WhatsApp